Wednesday, April 24, 2013

Aku terima nikahnya

Hariku kini tiba

Jumaat penuh barakah
Kemulian hari kurniaan Ilahi
Hari ini hari aku
Hari aku bakal menggenggam  amanah
Menjunjung tanggungjawab
Memikul kemuliaan seorang wanita
Menjadi pelindung di dunia
Mencurah kebahagiaan 
Maka tiada pernah luntur kebahagian itu
Menjadi penjaga siang dan malam
Sekarang semuanya digenggaman kudrat ini
Syukur kepadaMu yang Maha Esa
Mengurniakan aku kaum Hawa
Yang bakal menjadi peneman seumur hidupku
Di duniaMu ini hingga ke jannahMu ya Rabbi
Hingga saat aku terima maharnya
Maka ertinya hidup mati bersamanya
Kasih sayangku segalanya untuknya
Cintaku kasihku sayangku
Itulah seindah ungkapan untuknya
Betapa aku mencintaimu Zalikha...
Selamanya...

Jumaat yang mendung
30 November 2012
Akad nikah
Samariang Aman

No comments: